Jak powinna wyglądać użyteczna strona www dla firmy?

W wielu publikacjach podkreśla się znaczenie tego, aby strona internetowa była jak najbardziej użyteczna dla odbiorcy. Przedsiębiorstwa takie jak agencja marketingu internetowego podkreślają wagę tego, aby tworzenie stron internetowych dla firm było w zgodzie z wymogami wyszukiwarek internetowych. Wyszukiwarki takie jak na przykład Google faworyzują witryny, które niosą ze sobą użyteczną wartość dla odwiedzającego. Jak zadbać więc o to, aby strona firmowa była w jak największym stopniu przydatna dla odwiedzających ją internautów?

Treść, której szuka odbiorca

Tytuły stron powinny odpowiadać temu co znajduje się w samej treści witryny. Jeśli zastosujemy trick polegający na tym, że stworzymy konkretny tytuł, natomiast w samej treści danej podstrony odbiorca nie znajdzie to czego oczekiwał to dość szybko się zniechęci, a tym samym spróbuje znaleźć odpowiedź na swoje pytanie na konkurencyjnej witrynie, a do tego nie można dopuścić.

Przejrzysta nawigacja

Jednym z pierwszych elementów na które będzie zwracał uwagę internauta to nawigacja, która zaprowadzi go do poszczególnych podstron serwisu. Z tego też względu nawigacja powinna być prosta i zrozumiała. Nikt nie będzie chciał metodą prób i błędów szukać wybranej przez niego informacji.

Dane kontaktowe

Najważniejsze dane, które umożliwią szybki kontakt powinny być łatwo dostępne. Mogą być częścią rozwijanego menu lub znajdować się na stronie do której można trafić bezpośrednio z dowolnej podstrony w serwisie. Można też wyjść jeszcze bardziej naprzeciw wygodzie użytkowników i udostępnić wygodne formularze kontaktowe na więcej niż jednej podstronie, tam gdzie jest to wymagane. Nowoczesne rozwiązania typu czat na żywo dostępny z poziomu witryny firmowej są jeszcze lepszym sposobem do tego, aby zachęcić potencjalnego klienta do zadania pytania, a tym samym do nawiązania kontaktu.

Konkretne informacje o działalności firmy

Internauta odwiedzający po raz pierwszy witrynę firmową będzie chciał dowiedzieć się czym zajmuje się firma i czy w ramach jej usług znajdzie to czego aktualnie potrzebuje. Dla podkreślenia tego, że firma szanuje czas użytkownika warto już na wstępie podać konkretne informacje o branży i o tym jakiego typu produkty lub usługi może znaleźć w ofercie firmy każdy klient.

Wzbudzanie zaufania

Strona www to idealne miejsce, aby zawrzeć tam dowody ku temu, że warto zaufać w profesjonalizm przedsiębiorstwa. Opinie zadowolonych klientów, referencje, nagrody i osiągnięcia jakich dokonała firma są świetnym sposobem, aby zaprezentować się od jak najlepszej strony.