Ile kosztuje strona internetowa?

Obecnie właściwie nie da się prowadzić skutecznej działalności bez obecności w sieci. Strona WWW to obok mediów społecznościowych czy adresu na mapie Google jedno z najskuteczniejszych sposobów na promocję biznesu w Internecie i komunikowanie się z odbiorcami. Dla każdego przedsiębiorcy jest to jednak kolejna inwestycja. Zastanawiasz się, czy warto stworzyć firmową witrynę, bo obawiasz się wysokich kosztów? Sprawdź więc nasz artykuł – przedstawiamy, od czego zależy cena serwisu i ile może kosztować Cię jego budowa oraz prowadzenie.

Dlaczego warto zainwestować w stronę WWW dla firmy?

Witryna WWW to niezbędny element każdego biznesu, który chce dotrzeć do klientów i odnosić sukcesy w sieci. Niestety tworzenie stron internetowych trudno jednoznacznie wycenić. Pomimo niepewności co do kosztów, coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na taką inwestycję – według raportu Głównego Urzędu Statystycznego już w 2020 roku aż 71,3% firm w Polsce posiadało własne serwisy.

Zastanawiasz się, dlaczego tak wiele małych i średnich przedsiębiorstw decyduje się na przeniesienie biznesu do sieci i stworzenie własnej strony WWW? Dzieje się tak, ponieważ nowoczesna i prawidłowo zaprojektowana witryna firmowa:

  • prezentuje produkty i usługi 24/7,
  • buduje zaufanie u potencjalnych klientów,
  • jest najskuteczniejszą formą reklamy,
  • pozwala znaleźć Twoją markę w Internecie,
  • zapewnia szeroki zasięg dotarcia,
  • podnosi wiarygodność firmy w sieci,
  • ułatwia kontakt z odbiorcami,
  • oszczędza czas i automatyzuje część pracy,
  • pozwala analizować wiele ważnych czynników,
  • umożliwia prowadzenie działań marketingowych,
  • kreuje wizerunek Twojego biznesu.

Jak widzisz, własna strona internetowa to inwestycja, która się opłaca. Wykorzystaj nieograniczone możliwości online, aby promować i wzmacniać Twój biznes.

Tworzenie stron internetowych – ile kosztuje? Cennik witryn dla firm

Ile trzeba zapłacić za stworzenie strony internetowej?

Gdy już zdecydujesz się na własną witrynę, to z pewnością zaczniesz się zastanawiać nad jej kosztem. Na tym etapie pojawi się w Twojej głowie wiele pytań. Jaka jest cena budowy strony WWW? Od czego zależy? Czy przy tworzeniu serwisu cennik jest najważniejszy? Komu powierzyć stworzenie projektu i jaki są zalety oraz wady poszczególnych wykonawców? Na wszystkie te pytania odpowiemy poniżej, abyś mógł łatwiej dokonać właściwego wyboru.

Zacznijmy od tego, że każda strona ma unikalny charakter, a poniesiony koszt zależy w dużej mierze od liczby elementów oraz dodatkowych funkcji, na które się zdecydujesz. Dlatego też kluczowym czynnikiem, który wpływa na cenę, jest rodzaj witryny.

Najmniejsze koszty nie bez powodów generują strony one-page. Są to witryny bez podstron, po których użytkownik porusza się jedynie w górę i w dół. Powstałe za najmniejszą stawkę projekty WWW mogą łatwo zginąć wśród konkurencji, ponieważ brakuje im unikalności i wielu funkcjonalności.

Jeżeli chcesz rozwijać swój biznes w sieci, to warto postawić na stronę dedykowaną. Tego rodzaju witryny generują wyższy koszt niż omówione wcześniej rozwiązanie, ale cenę ustala się w tym przypadku zawsze indywidualnie. Większa inwestycja gwarantuje jednak serwis dopasowany do Twoich potrzeb, przyjazny dla użytkowników oraz zoptymalizowany pod wyszukiwarki.

Koszt strony internetowej w zależności od wykonawcy

Tylko przyjazna dla użytkowników i wyszukiwarek strona WWW może przynieść sukces Twojej firmie w sieci. W celu stworzenia unikalnej i atrakcyjnej witryny możesz skorzystać z różnych rozwiązań dostępnych na rynku. Pamiętaj, że od wyboru wykonawcy czy oprogramowania do samodzielnego użytku zależy w dużej mierze rozmiar inwestycji, jaką poniesiesz.

Do najpopularniejszych opcji zalicza się:

  • Kreatory stron internetowych

Na rynku dostępne są generatory, które gwarantują niemal darmowe tworzenie stron WWW. Jeśli zdecydujesz się więc na skorzystanie z kreatora, to otrzymasz prostą i tanią witrynę na standardowym szablonie. Tutaj pojawia się haczyk. Każda kolejna funkcjonalność czy element wiąże się z dodatkową inwestycją. Ponadto rozwiązanie to ogranicza rozwój serwisu w przyszłości.

  • Systemy CMS

System zarządzania treścią (CMS) umożliwia samodzielną modyfikację zawartości strony. To ważna zaleta dla przedsiębiorców, podobnie jak duże możliwości w rozbudowanie witryny. Jak się jednak okazuje, platformy oparte o systemy CMS mają również minusy. Decydując się na nie, musisz np. ponieść koszty zakupu domeny, hostingu oraz samodzielnego prowadzenia serwisu.

  • Agencja reklamowa

Stworzenie strony internetowej można również powierzyć agencji reklamowej. To rozwiązanie dla Ciebie, jeśli chcesz zainwestować zarówno w nowoczesny projekt WWW, jak i spersonalizowaną usługę. Specjaliści zapewnią Ci wysoką jakość, dostęp do najlepszych narzędzi oraz bogaty pakiet usług. Duża elastyczność tej opcji sprawia, że cena wynika zazwyczaj z wybranej oferty.

Od czego zależy cena strony internetowej? Podsumowanie

Tak jak wspominaliśmy na początku – każda witryna WWW jest inna, a różnice w cenach za ich przygotowanie wiążą się z różnymi czynnikami. Warto zapamiętać, że koszt serwisu zawsze będzie pochodną tego, co chcemy na nim mieć. Na to, ile zapłacisz za zaprojektowanie strony internetowej, wpływa:

  • rodzaj witryny,
  • wykonawca projektu,
  • czas realizacji,
  • liczba podstron i modułów,
  • wielojęzyczność,
  • zakres rozbudowy,
  • ilość i jakość treści,
  • wybrane funkcje i dodatki,
  • skomplikowanie serwisu,
  • optymalizacja SEO pod kątem wyszukiwarek.

Do kosztów budowy strony należy doliczyć również kluczowe elementy, które gwarantują jej prawidłowe działanie. Są to m.in.:

  • hosting (miejsce na serwerze),
  • domena (unikalny adres witryny),
  • certyfikat SSL (bezpieczny protokół sieciowy),
  • technologia RWD (dopasowanie serwisu do różnych ekranów),
  • projekt witryny zgodny z UX (przyjazny dla użytkowników).

Wszystko to w ramach jednego pakietu otrzymasz, gdy wybierzesz ofertę WeNet. W ramach współpracy zyskasz wszystko, co potrzebne do stworzenia, prowadzenia, ochrony i obsługi strony WWW. Specjaliści zapewnią profesjonalne wsparcie na każdym etapie. A Ty w tym czasie zajmiesz się rozwojem swojego biznesu.

Wejdź na WeNet.pl – przekonaj się, dlaczego już 48 tys. klientów zaufało agencji i wykorzystuje nieograniczone możliwości online do promocji firmy w Internecie.