Czemu warto wykonać redesign strony?

Redesign strony jest bardzo istotny, ponieważ z czasem wiele stron internetowych wygląda dość sztampowo, a także nie są czytelne dla osób, które korzystają z urządzeń mobilnych. Strona budowana np. 10 lat temu staje się już przeżytkiem, a jej wygląd może odstraszyć potencjalnych klientów. Warto wiedzieć więcej o redesign stron, by być na czasie jeśli chodzi o nowe trendy w pozycjonowaniu i wyglądzie stron internetowych.

Kiedy redesign jest niezbędny?

Redesign stron internetowych jest konieczny w momencie, kiedy strona jest całkowicie niewidoczna na urządzeniach mobilnych lub sklep internetowy nie jest kompatybilny z płatnościami online. Szybkość działania strony oraz jej widoczność jest bardzo ważna, dlatego coraz więcej osób decyduje się na przebudowę stron, by móc szukać większej ilości klientów. Oczywiście pewnym wyjściem jest stworzenie własnej aplikacji sklepu, która byłaby możliwa do wyświetlania np. na smartfonach. Niestety jest to często dość duży koszt, a sam redesign strony wykonany np. przez tworzenie stron www Szczecin będzie wystarczający dla klientów korzystających ze smartfonów.

Ważnym czynnikiem, który wskazuje na to, czy redesign strony to konieczność, jest ilość konwersji oraz rosnący współczynnik odrzuceń. Poprawa Page Speed, ale również wyglądu strony i jej czytelności wpływa na polepszenie konwersji, ale również UX - User Experience. Inwestując w Google Ads oraz inne formy marketingu trzeba pamiętać, by strona zachęcała swoją przejrzystością i wyglądem do pozostania na niej oraz interakcji. W innym wypadku sama reklama niewiele pomoże, a współczynnik odrzuceń może nadal pozostać na tym samym poziomie.

redesign strony

Od czego zacząć redesign strony?

Wielu właścicieli sklepów online sami pytają swoich klientów o zdanie. Ważna jest przejrzystość strony, łatwość w wyszukiwaniu informacji, czy też konkretnych produktów. Buszowanie między kolejnymi kategoriami bez skutku w poszukiwaniu usługi, czy cennika jest czasochłonne. Podczas kupowania klient nie ma wiele czasu, dlatego redesign powinien mieć na celu poprawę wyglądu strony i dostępności informacji. Dodatkowym plusem jest też możliwość udostępniania produktów na mediach społecznościowych (w końcu wielu klientów musi przedyskutować zakup ze swoją drugą połówką lub rodzicem). Opcja udostępniania pomaga również w promowaniu naszych usług oraz produktów, dzięki czemu zyskamy więcej klientów i nowych odbiorców.

Podczas redesignu strony warto sprawdzić nowe trendy w budowaniu stron oraz ilość zakładek i ich czytelność dla użytkowników. W ten sposób istnieje większa szansa na zwiększenie popularności strony lub sklepu internetowego. Liczy się również wielkość czcionki i jej czytelność na urządzeniach mobilnych oraz możliwość podglądu zdjęć, by produkt był dobrze widoczny i estetycznie zaprezentowany. Klienci "kupują" oczami, więc takie detale są bardzo ważne. Pozycjonowanie stron www Szczecin pomoże w wybraniu szablonu strony, który będzie nie tylko estetyczny, ale również dobrze odebrany przez klientów.