Wzięło w nich udział łącznie 27 funkcjonariuszy i pracowników pełniących funkcje kierownicze w oddziałach, ośrodkach szkolenia i Komendzie Głównej Straży Granicznej.
Celem zrealizowanego kursu było doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów w relacjach zależności służbowej poprzez modelowanie ich przebiegu w oparciu o wzorce komunikacji odważnej. Uczestnicy stosowali narzędzia budujące potencjał radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych, takie jak: trening kontroli złości i innych negatywnych emocji, trening umiejętności prospołecznych oraz trening wnioskowania moralnego. Przeprowadzone ćwiczenia umożliwiły trenowanie nieagresywnego komunikowania swoich oczekiwań drugiej stronie oraz uczyły zrozumienia potrzeb i wartości rozmówcy.
Na rok bieżący zaplanowano i zrealizowano trzy edycje przedmiotowego kursu. Mamy nadzieję, że to przedsięwzięcie pozwoliło na nabycie nowych kompetencji interpersonalnych oraz wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami i przyczyni się do konstruktywnego rozwiazywania sytuacji konfliktowych w służbie.
Zajęcia zostały przeprowadzone przez wykładowcę Zespołu Kwalifikacji Kierowniczych i Językowych mjr SG Justynę Błędniak – Czabrowską i kpt. SG Tamarę Zajęcką – Masinę z Zespołu Organizacji Szkoleń Współpracy Międzynarodowej.