Celem spotkania była ocena dotychczasowego funkcjonowania portalu, omówienie wyzwań w zakresie rozbudowy i rozwoju portalu oraz aplikacji mobilnych, a także omówienie podziału zadań związanych z bieżącą obsługą serwisu.
Pracami Zespołu kierowali: płk SG Mariusz Marchlewicz, Zastępca Dyrektora - Szefa Sztabu Komendanta Głównego Straży Granicznej, ppłk SG Alicja Głowacz, Komenda Główna Straży Granicznej, Koordynator Zespołu ze strony SG, chor. szt. SG Karolina Bienias, Zastępca Koordynatora Zespołu ze strony SG oraz podinsp. Maria Leszczyńska, Krajowa Administracja Skarbowa, Departament Ceł, Koordynator Zespołu ze strony KAS.
Zgodnie z zawartym Porozumieniem pomiędzy Szefem Krajowej Administracji Skarbowej i Komendantem Głównym Straży Granicznej, służby wspólnie redagują kanał informacyjny www.granica.gov.pl i aplikacje mobilne, gdzie na bieżąco publikowane są informacje dedykowane dla podróżnych przekraczających granicę, w tym informacje m.in. o czasach oczekiwania na rozpoczęcie odprawy granicznej, Tax Free i innych usługach dla podróżnych.