15.06.2020 | Dodał: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szanowni Mieszkańcy, dzięki nawiązaniu współpracy z InPost S.A. dokumenty do Wydziału Komunikacji i Dróg oraz Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Starostwa Powiatowego w Koszalinie (wykaz spraw poniżej) można nadać w dowolnym paczkomacie na terenie powiatu koszalińskiego.

Nadawanie dokumentów:

1. Przygotuj odpowiednie dokumenty. Maksymalne wymiary paczki: 3cm x 25 cm x 55 cm, maksymalna waga: 1 kg.

2. Wypełnij prosty formularz dostępny na stronie: urzad24.inpost.pl/powiatkoszalin wskazując m.in. na paczkomat, w którym chcesz nadać dokumenty do Starostwa Powiatowego w Koszalinie.

3. Opłać paczkę w wybranej przez siebie formie (5,99 zł), wydrukuj i naklej etykietę.

4. Nadaj dokumenty w paczkomacie. Na ekranie maszyny wybierz opcję „Mam już paczkę ze specjalną etykietą”, a następnie zeskanuj kod kreskowy z etykiety i włóż paczkę do skrytki.

Odbieranie dokumentów nadanych przez pracowników Starostwa do mieszkańców jest możliwe w paczkomacie InPost zlokalizowanym obok budynku Starostwa Powiatowego w Koszalinie (ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin) na takich samych zasadach na jakich funkcjonują wszystkie paczkomaty.

Warto przed odbiorem dokumentów pobrać na smartfona aplikację InPost Mobile (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play), dzięki której można zdalnie otworzyć skrytkę nie używając panelu dotykowego.

Na chwilę obecną za pośrednictwem paczkomatu można załatwić następujące sprawy z zakresu zadań realizowanych przez:

Wydział Komunikacji i Dróg:

rejestracja pojazdu:

rejestracja nowego pojazdu
wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego
wydanie wtórnika karty pojazdu

wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych:

wymiana dowodu rejestracyjnego
zawiadomienie o zbyciu pojazdu
wyrejestrowanie pojazdu w przypadku demontażu

PRAWA JAZDY:

wydanie prawa jazdy po raz pierwszy
wydanie prawa jazdy po rozszerzeniu uprawnień do kierowania pojazdami
wtórnik prawa jazdy w przypadku utraty (zagubienia/kradzieży)
wymiana prawa jazdy w przypadku zniszczenia lub zmiany danych osobowych oraz terminu ważności dokumentu
wydanie międzynarodowego prawa jazdy
wydanie zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne

OŚRODKI SZKOLENIA KIEROWCÓW:

wpis do ewidencji instruktorów
wpis do ewidencji przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców

STACJE KONTROLI POJAZDÓW:

wpis do ewidencji diagnostów
wpis do ewidencji przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów

TRANSPORT DROGOWY, DROGI:

wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu 7-9 osób łącznie z kierowcą
wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
wydanie zaświadczenia na krajowy niezarobkowy przewóz drogowy osób lub rzeczy na potrzeby własne
wydanie zezwolenia kategorii II na przejazd pojazdu nienormatywnego na okres 12 miesięcy
wydanie zezwolenia kategorii III na przejazd pojazdu nienormatywnego na okres miesiąca/ 6 miesięcy/ 12 miesięcy/ 24 miesięcy
zatwierdzanie projektów stałej lub czasowej organizacji ruchu na drodze powiatowej lub gminnej
wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy, która powoduje utrudnienia w ruchu drogowym lub wymaga korzystania z drogi w sposób szczególny

Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru:

Wysyłka wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków
Wysyłka materiałów z pzgik (mapy do celów opiniodawczych, poświadczone kopie dokumentów)
Obsługa prac geodezyjnych – wydawanie dokumentów będących wynikiem prac geodezyjnych.

W razie problemu z odbiorem przesyłki z paczkomatu należy skontaktować się z infolinią InPost pod numerem 722 444 000 lub 746 600 000.
Infolinia czynna jest w następujących godzinach: pon. – pt. 7:00 – 22:00, sob. 8:00 – 20:00, niedz 8:00 – 18:00, w święta 8:00 – 16:00.

Podstawowe pytania i odpowiedzi w jaki sposób korzystać z InPost Urząd24?

Czy muszę wypełnić zgłoszenie lub formularz, żeby wysłać sprawę do Starostwa Powiatowego w Koszalinie?

Wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie: urzad24.inpost.pl/powiatkoszalin i nadać wymagane dokumenty w dowolnie wybranym przez siebie paczkomacie na terenie powiatu.

Jakie dane muszę podać, żeby nadać dokumenty od Urzędu?

W formularzu należy podać imię, nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail. Przy nadaniu dokumentów dotyczących spraw załatwianych w Wydziale Komunikacji i Dróg, należy podać obowiązkowo również numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN, podwozia, nadwozia lub ramy).

Jak nadać dokumenty w paczkomacie? ZAPOZNAJ SIĘ Z INSTRUKCJĄ

Zlokalizuj wybrany przez Ciebie paczkomat, a następnie udaj się tam z przygotowaną wcześniej przesyłką/dokumentami. Na ekranie paczkomatu wybierz opcję „Mam już paczkę ze specjalną etykietą”.  Następnie zeskanuj kod kreskowy z etykiety i włóż paczkę do skrytki.

Czy usługa nadania dokumentów jest płatna?

Tak, koszt usługi nadania dokumentów do Urzędu to 5,99 zł brutto.

Jakie dane muszę podać przy paczkomacie, żeby odebrać dokumenty od Urzędu?

Wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów jest możliwy poprzez zdalne otwarcie skrytki przy pomocy aplikacji InPost Mobile. Można je również odebrać wprowadzając na ekranie numeru telefonu oraz kod odbioru otrzymany w wiadomości.

Mam problem z odbiorem przesyłki z paczkomatu? Z kim mogę się kontaktować?

Z infolinią InPost pod numerem 722 444 000 lub 746 600 000. Infolinia czynna jest w następujących godzinach: pon. – pt. 7:00 – 22:00, sob. 8:00 – 20:00, niedz 8:00 – 18:00, w święta 8:00 – 16:00.

Co mam sprawdzić przed złożeniem dokumentów w paczkomacie?

– sprawdź czy na pewno składasz wniosek na prawidłowym druku,

– starannie wypełnij wniosek,

– sprawdź czy masz wszystkie niezbędne dokumenty,

– sprawdź czy dokumenty zawierają prawidłowe dane, czy nie ma w nich pomyłek,

– sprawdź, w przypadku załatwiania sprawy w Wydziale Komunikacji i Dróg, numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN, podwozia, nadwozia lub ramy)

– sprawdź czy załączyłeś prawidłowe druki opłat,

– pamiętaj, w przypadku załatwiania sprawy w Wydziale Komunikacji i Dróg, że do celów załatwienia sprawy niezbędne jest złożenie oryginałów dokumentów, w tym tablic rejestracyjnych, jeżeli są wymagane.

Co się stanie jeśli złożone dokumenty będą nieprawidłowe?

Wydziały dołożą wszelkich starań aby załatwić pozytywnie Twoją sprawę. Niemniej, w niektórych przypadkach braki wymaganych dokumentów lub zawarte w nich błędy nie umożliwią pozytywnego załatwienia Twojej sprawy. Wtedy w zależności od sytuacji możesz zostać albo poproszony telefonicznie o uzupełnienie dokumentów, albo zostanie wydany dokument o negatywnym załatwieniu sprawy, albo też złożone dokumenty będą zwrócone.

Jak długo będę czekał na dokumenty?

Jeżeli złożony wniosek oraz dołączone do niego dokumenty będą prawidłowe to sprawa będzie zakończona w najszybszym możliwym terminie.

Zapraszamy do korzystania z nowej usługi!

 

In Post logotyp

wróć