Po raz kolejny słuchacze ze Szkoły Policji w Słupsku pełnili służbę w Komendzie Miejskiej Policji w Koszalinie. Młodzi funkcjonariusze realizując program szkolenia zawodowego podstawowego, zdobywają w ten sposób doświadczenie niezbędne w przyszłej pracy zawodowej. Wspólnie z doświadczonymi policjantami patrolowali powiat koszaliński.

Osoby, które pozytywnie przeszły proces rekrutacyjny i zostały przyjęte do służby w policji muszą w pierwszej kolejności przejść kilkumiesięczne szkolenie podstawowe. Funkcjonariusze codziennie uczęszczają na zajęcia, wykłady i ćwiczenia, podczas których uczą się kunsztu policyjnego. Po teorii przychodzi czas na praktykę i sprawdzenie umiejętności wyniesionych z dotychczasowego kształcenia, dlatego młodzi adepci odbywają ją pod nadzorem doświadczonych policjantów z koszalińskiej komendy.

Pełniącym służbę funkcjonariuszom przydzielono rejony oraz zadania do służby.  Patrolując główne ciągi komunikacyjne, rejon dworców czy skwerów mają możliwość obserwowania i uczestniczenia w patrolach służb prewencyj, ruchu drogowego i dzielnicowych. Podczas praktyk doświadczeni koledzy uczą młodszych służbą , jak prawidłowo należy przeprowadzać różnego rodzaju interwencje i reagować na popełniane przestępstwa i wykroczenia.

Takie formy przygotowania i utrwalania posiadanej wiedzy w dużym stopniu przełoży się w przyszłości na sposób i jakość wykonywanych przez nich czynności służbowych.

Jeśli zastanawiasz się, czy związać swoje zawodowe życie z największą w kraju formacją mundurową, jaką jest policja – ta informacja jest dla ciebie!

Kto może zostać policjantem ?

  • Obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;

  • Posiadający co najmniej średnie wykształcenie,

  • Nie skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;

  • Korzystający z pełni praw publicznych;

  • Posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;

  • Dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.

Wymagane dokumenty:

  • Podanie o przyjęcie do służby;

  • Wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do służby: część a i b;

  • Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (oryginały dokumentów do wglądu);

  • Kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub w służbie (oryginały dokumentów do wglądu);

  • Książeczka wojskowa, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową (do wglądu).

  • Osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.

Osoby zainteresowane pełnieniem służby w policji powinny złożyć komplet dokumentów w zespole kadr i szkolenia komendy miejskiej policji w koszalinie, ul. Słowackiego 11, 75-009 koszalin, tel. 47 78 41 481.

Informujemy, że istnieje możliwość składania przez kandydatów do służby w policji dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 2 pkt 1 ustawy o policji, również drogą pocztową.